2007-07-26

Kapcsolat



29 megjegyzés:

Fazakas Gyula írta...

2szerXXXL

Mácsai Ferenc írta...

Mint Laan.

hajdrak írta...

Fiatal még ehhez ez a fiú. :) Így nagyon könyen értelmezhető, nagyon elcsépelt, bár a kép brutális. Ha fájdalmat érzek, mégsem ezeket a képeket látom. Csecsemőként még fiatalabb voltam. Nem akartam elfogadni az anyatejet. Infúzióval tartotak életben. Úgy érzem, hogy aki az iszonyatot nem éli meg, nem tudja értékelni a pillanat gyönyörűségét sem. Az iszonyat huzamos átélése nélkül minden gyönyörűség értéktelen bizsu csupán.
Nagyon hatásos kép, de mégsem tartom jónak. Mert felszín. Vannak kapcsolatok, amit nem választunk, és minden további kapcsolatunkat megmérgezi, még akkor is, ha az első percben inkább a halált választod. Aztán mégis jönnek, akikért mégis érdemes volt egész életeden át elviselni saját magad.

Páll Tamás írta...

szia Timi. nem feltétlen a fájdalmat akarom ezekkel üzenni :)
de könnyen lehet, hogy az jön át. inkább egy pici iróniát érzek ezekben a koncept képekben.
köszi a hosszú elemzést!

hajdrak írta...

Az irónia is fájdalom. :) A Tóthék is iszonyú dráma, akkor is, ha végigröhögöd. Groteszk. És? A mondanivaló a lényeg.
Én örülök, hogy (majdnem az első kockáknál tudtam (tudtuk), hogy büszkék vagyunk rád. Ha néha félreértelek vagy félreértelmezlek, nem baj. A fotográfia sohasem egyértelmű.

Mácsai Ferenc írta...

Ez egy ölég jó mondat, bár szerintem ezt rajtam kívül itt mindenki tudta. A fotográfia sohasem egyértelmű. Annak ellenére, hogy a legpontosabb látványrögzítés.

hajdrak írta...

Így van. A legpontosabb látványrögzítés. És mégis tudsz egy riportfotót úgy fényképezni (nem 'páltomira" gondolok, mert tiszta a szíve és a lelke, és ez egyébként sem olyan jellegű kép), hogy félreérthető legyen. Hogy milyen részletet emelsz ki, hogy mi a cím, hogy mi a comment, stb. Semmi sem objektív. :)

Mácsai Ferenc írta...

Dehogynem! Az objekív, az objektív.

Fazakas Gyula írta...

MF provokál....bunyó lesz! :)

Mácsai Ferenc írta...

Timit nem provokálom!!! Csak szeretném még elmondani, hogy minél konkrétabban fogalmazom meg képben a gondolatom, annál szarabb a kép, és nem értem, miért?

hajdrak írta...

Végre eszmecsere van újra. Gondolat-csere. MF nem provokál, beszélget.

Beszélgettünk már sokat, beszélgetünk még - remélem sokat - . Ez most jó, mert egy olyan alkotóról van szó, akit személyében és műveiben is szeretünk, ráadásul a beszélgetők is szeretik egymást. :)
Szerencsés találkozás.

Mácsai Ferenc írta...

De verekedhetünk is, verjük meg Laat.:)

Biró Roland írta...

ferenc:
:hát akkor ne probálj konkrét gondolatokat közölni...:))
ugyse fogja senki pont azt gondolni amit te szeretnél üzenni...
én legalábbis erre jutottam..

Fazakas Gyula írta...

Elég konkrétan meg akar verni, de majd leitatom.

Mácsai Ferenc írta...

Kedves Karcos!
Én is, de most itten egy kis viszkisz kiprovokálása volt az alapvető cél, és úgy tűnik ez sikerült is.

Biró Roland írta...

jaaaa
hát ugy még könnyeb nem konkrétnak lenni :))))))
(de azt soha nem értem meg mit szerettek abban a viszkiben..fűből van meg hasonlókból..a birsalma pálinka az igazi..pl. :))

hajdrak írta...

Mostmár szétoffoljátok a képet. És most konkrétan a baszáson is túlvagyunk, mondta stgellért. :)

Most komolyan szétoffoljátok.

hajdrak írta...

Ez én vagyok (stgell:-) )
Konkrét gondolatközléshez (ami nem szubjektív, hanem objektív érzéseket kelt), nagyon pontos formai nyelv kell, adott esetben az adott kultúra jelképrendszerének pontos használata...
gagyi példa: A fejrázás kultúrától függően jelenthet igent és nemet... ami azt jelenti, az egyik kultúránál a meztelen széttárt lábú nő/pasi - hogy ne legyek férfisoviniszta:-) - rohadt kurva, a másiknál a szemérmét védő szűz...

Mácsai Ferenc írta...

Bocs mindenkitől de ezt a poent nem bírom kihagyni. Túl vagytok Timi? Még csak 10 óra van, mi lesz itt még reggelig?

hajdrak írta...

Most Tímea vagyok. :) A 70-es években a szép emberi érzelmek voltak a divatosak. Anya-gyermek, óvodás kutyussal stb. Ma a brutalitás, a kapcsolatok nemléte, milyensége (negatívsága) a divatos. Ezért mondom , hogy ez a kép közérthető, de inkább stockfotónak titulálnám, mint "művész"fotónak.
Mert itt nem nagyon tudsz mást érezni, mást gondolni igen, de érezni... ?

hajdrak írta...

Alvás. :)

Fazakas Gyula írta...

Jekyll és Hyde:)

hajdrak írta...

A tudathasadás abból fakad, hogy Endre lusta ki- és belépni, mert férfiből van vagy mi.

Fazakas Gyula írta...

A felső képet én nagyon jó képnek tartom. Elfogadnám, ha én csinálhattam volna:)
Semmi stock nincs abban.Vagy mi...:)

hajdrak írta...

Nem azt mondtam, hogy nem jó. Nagyon jó! Én csak azt mondtam, hogy "láttam már" és nem úgy, mint a deja vu, hanem, értitek, hogy értem. Ezért stockoltam le.

Mácsai Ferenc írta...

Értjük, értjük, drága Timi, csak szerintünk, tényleg semmi stock-os nincs benne. Meg az is igaz, hogy kell védeni azt az álláspontunkat, miszerint 2*XXXL. És ha most igazat adunk neked, mi lesz akkor a férfiúi büszkeségünkel. :):)

sisi írta...

És mi van akkor, ha a két kép nem arról szól, amit Timi az elején elmondott? Timinek igaza lehet, és jó is ez a mondat, csak nem igaz: "Az iszonyat huzamos átélése nélkül minden gyönyörűség értéktelen bizsu csupán." Mert olyan gondolatsor összegzése, amelyet nem ismerünk, holott akár Sartre is írhatta volna vagy még inkább a felesége. A mai kor az erőteljes szimbólumok utáni sóvárgás időszaka.(Ezek persze olykor csak jelek - jelentés nélkül, mivel a jelhasználók gyakran nem is ismerik igazi tartalmukat, úgy használják gyakran, mint valami mágikus ráolvasást, varázsigét vagy mint csodatévő fétiseket.) Elementáris gesztusokat szeretnénk kicsikarni magunkból, mivel létezésünknek nincs mélysége, tartalma se nagyon. Tamás nem az iszonyatról beszél, hanem az iszonyat képi elővarázsolásáról. Főleg az 2. képen. A fotó nem konkrét, teljesen elidegenített és végletekig leegyszerűsített, még a tárgya vagy modellje is, és lenn a mellén ott a szimbólum, a szív. Nem tartalom, csupán az érzések, az át nem élt, de kíváncsian keresett végletes állapot indexe. Valami, ami biztos és egyértelmű, ha már se örülni, se mosolyogni, se kommunikálni nem tudunk.

juditny írta...

nagyon jók!!!

Mácsai Ferenc írta...

Mégiscsak jók ezek a képek, ha ekkora vitát kavartak.:)